Můj první BB krém byla v roce 2012 malá béžová tuba od Garnier. V Česku šlo o velkou novinku a tehdy ho používali snad všichni. Krém byl totálně na prd, nekryl ani ň, mapoval a barevně mi vůbec neseděl. Přesto jsem to s ním zkoušela docela dlouho, poněvadž mi bylo líto ho rovnou jebnout do koše. A aby toho nebylo málo, pořídila jsem si k němu v nějakém pominutí smyslů dokonce tónovaný korektor z téže řady, který měl maskovat kruhy pod očima. Byl divně vodnatý a odstín byl totálně mimo. Ale je fakt, že na kruhy pod očima fungoval skvěle. Všichni se totiž soustředili na ty oranžové cákance na spáncích, jak jsem si korektor blbě roztírala a na kruhy úplně zapomněli.
Později jsem přesedlala na úplně jiný level – korejské BB krémy. A těm jsem byla věrná hodně let. Než jsem si usmyslela, že by se mi víc líbilo najít produkt podobného typu spíš mezi přírodní a BIO kosmetikou. Přestala jsem totiž BB krém vnímat jako náhradu make-upu a začala jsem ho brát tak, jak byl prapůvodně zamýšlen – jako tónovanou pečující kosmetiku, která má za úkol zkrátit a výrazně zjednodušit pravidelnou ranní kosmetickou rutinu.
První BB krém vznikl v Evropě!
Ostatně, věděli jste, že první BB krémy pocházejí z Německa? Tam je v 60. letech 20. století vyvinula dermatoložka Dr. Christine Schrammek. Původně byly navrženy jako léčebné krémy pro pacienty po estetických procedurách, jako je laserová terapie nebo chemické peelingy. BB krém měl zklidnit podrážděnou pokožku, ochránit ji a zároveň sjednotit tón pleti. /zdroj/
Pravý boom ale nastal až v Asii, zejména v Jižní Koreji, kde si BB krémy rychle získaly obrovskou popularitu. Korejské značky je zdokonalily a přizpůsobily pro každodenní použití, přidaly hydratační složky, ochranu proti slunečnímu záření (SPF) a sjednocující pigmenty. Odtud se trend postupně rozšířil do celého světa. A třeba i do Řecka, kde svůj vlastní BB krém vyvinula i na mém blogu známá a oblíbená značka Myrro. A my se mu v dnešní recenzi podíváme blíže na zoubek!
Myrro Anti-Age BB krém jsem dostala z obchůdku Krásná Každý Den k testování jako horkou novinku loňského léta (spolu s nedávno recenzovanou čisticí pěnou a dvoufázovou mlhou).
Bezstarostná krása v tubě: Váš nový oblíbený BB krém
Výrobce láká na spoustu benefitů, které vás v tubě čekají. Hlavně na usnadnění celé ranní rutiny.
Představte si, že byste mohli mít vše v jednom kroku – hydrataci, ochranu před sluncem, sjednocený tón pleti a ještě bonus proti vráskám. Šikovný BB pomocník je prý ideální pro světlou až středně opálenou pleť, kterou zmatní, sjednotí její barevný tón a jemně zakryje případné nedokonalosti. A dokonce si umí nenápadně poradit i s vráskami, které lehce vyplní a opticky je „zneviditelní“.
V čem je krém extra ve srovnání s konkurenčními produkty? Hlavně ve 100% přírodním složení: aloe vera se postará o zklidnění, zatímco šípkový extrakt s minerálními filtry vás účinně ochrání před slunečními paprsky. Koenzym Q10 dodá pleti pružnost a pomůže proti stárnutí. A pak je tu hroznový olej, který pleť zpevní, a bambucké máslo, které ji zase pěkně vyživí. A vůně – frangipani a vanilka? Tato luxusní kombinace ze všeho nejvíce připomíná směs citrusů a jasmínových kvítků.
Je to vlastně takový multitaskingový pleťový kouzelník. Hydratuje, chrání, zklidňuje, zakrývá, a ještě voní jako sen. Z toho všeho se zdá, že tahle malá tubička bude nejlepším parťákem nejen pro kosmetické minimalistky, ale snad úplně pro všechny! Je to tak ale doopravdy?
BB krém Myrro pod chroustím drobnohledem
Jestli mě něco vyloženě překvapilo, tak samotné balení. Já vím, že ho nemusím popisovat, poněvadž ho vidíte na fotce. Co ale vidět není, je jeho váha. Ta tuba je překvapivě docela těžká. Jestli za to může ultra kvalitní obal, nebo samotný hutnější obsah, to těžko říct. Ale je to první věc, která mi bleskla hlavou, tak jsem si ji do poznámek poznačila.
Krém se staví na víčko a ven se dostává šikovnou pumpičkou, která dovoluje dávkování libovolného množství – třeba i jen malinkatou ťupku, kdyby vám pochyběl kousek krému na špičce nosu :-)
Konzistencí mi krém připomíná jednovaječné dvojče BB od 100% Pure, který jsem testovala před mnoooha lety. I ten byl poměrně hutný a výživný. A při roztírání se mi dokonce zdál až olejový. U Myrro to vnímám stejně. Umím si představit, že to bude skvělý krém pro všechny majitelky (nebo majitele) suché, mdlé a unavené pleti. Takovému typu dodá krém fantastické projasnění a oživení. Už bych ale podobný krém nedoporučila pro mastnou nebo smíšenou pleť – myslím, že pro tento typ by BB byl příliš zatěžující. BB krém totiž zanechá pleť všechno na světě, jen ne matnou. Je ale zajímavé, že i přímo výrobce píše, že by měl BB krém kromě sjednocení tónu pleť i zmatnit. Tak nevím – máte někdo zkušenost?
Co se odstínu týče, vyrábí se jen jeden, který se přizpůsobí každému tónu pleti. Ano, já vím – zní to jako reklamní kec, ale věřte mi – BB dokonale sjednotí jakýkoli tón pleti (v rozsahu zmiňovaného světlého až středně opáleného), aniž byste na sebe z kteréhokoli úhlu v zrcadle rozčarovaně krčili obočí s tím, že je něco špatně. Je to zvláštní a nevím, jak to funguje, ale prostě to funguje. BB se nechá rozetřít krásně do ztracena, nemapuje, nedrolí se a vypadá tak přirozeně, že by vás ve snu nenapadlo, že na obličeji cokoli máte.
A vlastně – proč se takhle nedělá třeba i make-up? To by bylo panečku ulehčené rozhodování mezi desítkami odstínů!
Ohledně zamontování BB krému do každodenní rutiny – jde o výživnou péči, kterou bych rozhodně nevrstvila na sérum a denní krém. Nedejbože, že bych na ni namazala ještě opalovák. Spíš bych krém a opalovací krém s BB nahradila. Tedy – pleť ráno vyčistit (nebo jen tonizovat), nanést sérum (pokud nějaké používáte) a pak rovnou BB krém. A máte vyřešenou péči, ochranu proti sluníčku a sjednocení tónu v jednom. Samozřejmě za předpokladu, že neřešíte nějaký výraznější problém s pletí a nepotřebujete krýt třeba pigmentové skvrny, nebo kruhy pod očima. Na to je BB moc malý pán. Pleť dokáže instantně zkrášlit, opticky lehce sjednotit a dodat jí odpočaté projasnění, jako kdybyste absolvovali víkend, kde byla vaše jediná starost chodit včas na hotelové snídaně a wellness procedury.
Čili podle mě je ideální cílová skupina majitelka normální nebo sušší pleti (věkově bych to nikterak neohraničovala), která chce hezky prokouknout, projasnit a dodat trochu života mdlým tvářím bez jasu. A která ráno spěchá, nechce trávit kosmetickými procedurami mládí, silně ji irituje jakékoli vrstvení produktů a je v srdci zarytá minimalistka. A užívá si, že na kosmetickém stolečku jí stačí pro ranní péči 2-3 produkty – tonikum, oční krém a BB krém. Voilá :o)
Buďte první! Přidejte komentář